A koronavírus információs vonal telefonszáma: (06-80) 277-455; (06-80) 277-456

A Freinet-módszerrel gazdagodik a Bartók Óvoda programja

Gira Tamásné, a Bartók Béla Óvoda új vezetője szakmai napon mutatta be azt a módszert, melyet szeptembertől alkalmazni kíván intézményében. Az ún. Freinet-pedagógia a reformpedagógia egyik irányzata, ennek lényegét a szakma kiválóságai ismertették.

 

A szakmai nap a Menner Bernát Zeneiskola koncerttermében kezdődött, ahol az éppen itt gyakorló zenei mesterkurzus növendékei és tanárai rövid műsorral kedveskedtek a jelenlevőknek. Az ország számos pontjáról érkeztek óvónők, s a tataiak is szép számmal. Michl József országgyűlési képviselő, Tata polgármestere köszöntötte, őt Robozné Schőnfeld Zsuzsanna alpolgármester követte, aki a Tata lépten-nyomon című könyvet mutatta be.

 

A Freinet-pedagógiáról Kissné Zsámboki Réka a NYME Benedek Elek Pedagógiai karának tanársegédje, doktorjelölt beszélt. Mint mondta, Celestine Freinet francia reformpedagógus módszere az 1920-as évekre már nemzetközileg is ismertté vált. Freinet a reformpedagógia több irányzatát, annak találmányait rendezte szintézisbe. A gyermekek megélt élményeire alapozott, a módszer leginkább az óvodákban vált be. Freinet három alappillért fogalmazott meg: a szabad önkifejezés a művészetek minden ágában, az életközeliség és a természetközeliség az, melyben a gyermekeknek és a pedagógusnak is szabadsága van.

 

Gira Tamásné óvodavezető szoros együttműködést tervez a zeneiskolával, s az óvodai tehetséggondozásra is nagy hangsúlyt helyez. Programjában még a természetismeret jelenik meg fő motívumként. - Szeptembertől a Bartók Óvodában már két csoportban a Freinet-módszert alkalmazzuk, a művészetek és a természetközeliség áll ennek középpontjában – mondta Gira Tamásné.